Alla inlägg under maj 2007

Av Anna - 31 maj 2007 22:41

Så var vi då i Assisi. Det tog ett tag att hitta hotellet som ligger lite utanför centrum. Vi hann med en låååång promenad i de medeltida gränderna och besökte Sankta Klaras kyrka och San Rufino-katedralen. Men den häftigaste och mäktigaste kyrkan var ändå den vi fick syn på innan vi åkte in i Assisi. Vi fattade först inte vad det var för jättebyggnad men frågade en munk och fick veta att det var den stora Basilica di Sankta Maria degli Angeli. Ojojoj... Helt fantastiskt.

Av Anna - 30 maj 2007 22:04

Nu är vi här! Första anhalten blev Gubbio, en underbar liten stad i norra Umbrien. Vi bor precis vid piazzan och har gått en långpromenad allra högst upp i staden. När vi flåsande stod på toppen och skulle gå ner upptäckte vi att det fanns hiss! Men lite motion har ju ingen dött av. Särskilt inte före en italiensk middag. Åh, vilken mat de har här.

Av Anna - 28 maj 2007 16:44

Barnen blev kvar hos mormor och morfar i stugan. Och hem åkte vi själva för att jobba i morse. Vi vinkade hejdå till barnen för med detta upplägg träffar vi dem inte på en hel vecka.

Av Anna - 26 maj 2007 21:15

Idag har vi gjort...nästan ingenting. Jörgen lackade i och för sig golvet på Skrea i morse och mamma och jag åkte till stan med barnen en sväng. Erik inhandlade en radiostyrd begagnad bil för 35 kronor.


På eftermiddagen tog vi oss dock ända till Varberg där Anders och Nettan var på weekend med barnen. Vi gick och fikade med dem - trevligt, det var flera år sen vi sågs. Jag förstod så mycket som att Nettan fått hotellhelgen i present som en överraskning. Hon visste inte vart det bar iväg förrän de var framme. Jag trodde hon hade fyllt år. Men på hemvägen sa Jörgen att hon fått den i MORS DAGS-PRESENT. Jaha, hon fick en hotellweekend. Min egen mor fick ett nytt kök. Nu är förväntningarna stora inför morgondagen.

Av Anna - 25 maj 2007 19:36

Torpa och den nya utställningen invigdes för året idag. Barnen hade fått specialuppdrag - de behövde prinsessor och riddare som kunde visa de nya fina utklädningskläderna. Och det gjorde de med den äran. Vi lånade med oss ytterligare en prinsessa, nämligen Klaras bästis Sara som förtjust tackade ja till att få ha på sig en fin klänning, såklart. När de hade svidat om poserade de på trappan medan alla gick in. Sedan blev de presenterade av Pehr Zethelius när invigningen började och fick gå runt ett varv medan alla fotograferade. Intervjuade av två tidningar blev de också. Och sedan tröttnade prinsessorna och sprang ut på ängen och plockade blommor istället.

Av Anna - 24 maj 2007 20:17

Klara har gjort en karta till oss inför Italienresan. Så vi ska hitta. Ett enat Europa utan landsgränser är det. Högst upp ligger Svärjä och längst ner ligger Italgän. Västerut ligger Damanark, strax nedanför Stukan (stugan) och norr om alltihop har hon placerat Tusskland. Det är något oerhört rart och rörande över denna karta.... Jag måste spara den.

Av Anna - 24 maj 2007 20:14

Oj, vad stressigt det blev idag. Personalmöte med fikaansvar, sedan diverse samtal (det låg ett gäng lappar på skrivbordet) och sedan iväg till tryckeriet i Borås för att hämta min första församlingstidning. Som såg helt okej ut om jag får säga det själv. Sen skulle ungarna hämtas på vägen hem för Klara hade tid på vårdcentralen för kissprov. Men det visade inget denna gång heller. Vad sjutton är det för fel på det där kisseriet egentligen. Nu ska vi tillbaka i morgon med nytt urinprov.

Av Anna - 23 maj 2007 22:11

Hemkommen efter två dagar på kyrkans KOM-dagar. Det var jätteintressant och kul och jag träffade massor av "likasinnade". Vi fick tjuvkika på nya webben och verktyget och jag vill börja jobba med den NUUUU. Fast jag har inte ens tänkt på hur vår hemsida ska se ut än.

På kvällen var det amerikansk buffé och världens roligaste underhållning. En snubbe från Dalarna vid namn Bengt som höll föredrag om Elvis. Det var länge sen jag skrattade så. Helt galen var han!


Nu är jag ganska mör och trött. Tror jag ska gå och lägga mig och läsa lite.

Ovido - Quiz & Flashcards