Alla inlägg under november 2006

Av Anna - 29 november 2006 19:10

Ledig dag som började med fiollektion. Sedan åkte barnen och jag hem till Charlotte. Jag lämnade dem där och åkte till jobbet för den första anställningsintervjun. När jag kom tillbaka till Charlotte tog hon fram lasagne hon gjort igår kväll, som vi värmde. Jättegott och jätteskönt att få lunchen serverad. På kvällen var vi på fiolkonsert - ungarna var kanonduktiga men konserten var så lång att hälften av dem var helt bleka när det närmade sig slutet. Kändes inte riktigt bra att det blev så långt. Får nog ta upp det till nästa gång. Klara var jätteduktig trots att hon var så trött - hängde till och med på en låt hon aldrg hört förr! Suzukitakterna börjar sätta sig!

Av Anna - 28 november 2006 19:07

Slutade tidigt idag och hämtade barnen redan klockan tre. Känner mig allmänt slutkörd och axeln är helt sliten. Hade som tur var massagetid och fick veta av Kati att jag fått nån sorts ledförskjutning i axeln. Hon slet som ett djur i 1,5 timme, nästan. Bände bak mina armar och körde ner armbågen där det gjorde som ondast. Riktigt tuff men superbra behandling. Var mycket bättre redan när jag åkte därifrån. Nu lär det gå åt rätt håll!

Av Anna - 27 november 2006 19:05

Tillbaka på jobbet efter vad som kändes som en evighet. Möten precis HELA dagen. Kom hem och hämtade Klara för grupplektion, levererade hem henne, inväntade pappa som skulle vara barnvakt. Jörgen gick på möte för likvideringen av vår gamla bostadsrättsförening och jag gick till kören. Vi övar julsånger! Kul, men jobbigt. Jag pajade axeln i sömnen natten till igår. Helt otroligt...det small till så jag vaknade - jag vred mig väl på något olämpligt sätt. En hel dag med möten och kör gjorde inte precis saken bättre.

Av Anna - 26 november 2006 18:53

Vi åkte till Borås och lämpade av Klaramaja på sjörövarkalas. Magne mötte upp som sjörövare och sedan anlände den ena piraten efter den andra. Klara var Pippi Långstrump och oroade sig väldeliga för att vi skulle råka bli kvar på kalaset. Vi hade fått lov att följa med in och gratulera Magne. "Men sen kan ni gå va?" sa hon flera gånger på vägen dit. Erik hade nog gärna stannat också men vi mutade honom med hamburgare på McDonalds. Det blev en tur på Knalleland - en halvtimme på BR och sedan en sväng på Clas Ohlsson. Med en värmepistol som julklapp till mig själv.

Av Anna - 25 november 2006 19:02

Fyraårskalas i mammagruppen! Otroligt, första gången vi träffades var Klara en månad gammal. Nu är våra små bebisar stora tuffa ungar. Snart har de tagit studenten...Vi körde samma upplägg som vanligt, varför ändra ett fungerande koncept. Höll till i Missionskyrkans dagislokal - pastor-Håkan är ju pappa i gruppen! Perfekt ställe att vara på. Som vanligt skramlade vi till tårta och dukningsgrejer och alla hade med sig ett paket. Efter fikat lottade vi ut paketen bland barnen. Isabelle och Klara, de enda tjejerna i gänget, fick varandras paket. Klara fick ett sådant där batteridrivet fiskespel - en riktig hit! Sedan fiskades godis i fiskdammen.Ungarna var sysselsatta med fiskemojängspelet hela eftermiddagen.

Av Anna - 24 november 2006 18:11

En rätt händelselös dag. Barnen är fortfarande sjuka - Klara har dessutom börjat hosta. Jag vaknade klockan sex av hostande och snorande ungar och en man som gjorde sig i ordning för jobbet. Smög upp, satte på kaffe och gick igenom de intressantaste ansökningarna ännu en gång. Klara kom upplullande vid sjusnåret och vi gjorde några julkort innan Erik vaknade och började tjoa.Mamma och pappa kom hit efter lunch och jag åkte ner till jobbet en sväng och träffade Anita om ansökningarna. Vi var helt överens! Känns bra att steg 1 är avklarat.Jörgen kom hem med kalvkött och goda ostar. Min mage är helt jetlagad och jag har inte varit sugen på mat på flera dagar men middagen ser jag faktiskt fram emot!Just det: barnen och jag har slagit in de första julklapparna! Till Johannissonarna...men vad det är i kan jag inte skriva här, för vissa går nog in och läser bloggen...

Av Anna - 23 november 2006 08:59

Vabbade idag - två genomförkylda och hängiga ungar. Ringde Anita på morgonen - illa valt tillfälle att stanna hemma eftersom ansökningstiden går ut idag och vi har över 100 ansökningar att gå igenom. Men ansökningarna gick ju utmärkt att ta hem så Anita skickade upp Wille med dom på förmiddagen. Ungarna mutades med glass, pärlplattor, vattenfärger och film och var förvånansvärt samarbetsvilliga så jag hann igenom alla ansökningarna.På eftermiddagen gjorde vi kort och julklappsadresser - riktiga konstverk blev det.

Av Anna - 22 november 2006 08:54

Tur att jag är ledig på onsdagar. Allmänt yr och illamående fick jag vackert pallra mig upp när barnen vaknade halv sju. Halv tio infann vi oss på Musikskolan för fiollektion efter att ha hävt av lillebror hos mormor och morfar. Klara var jätteduktig!Ännu duktigare var hon halv två när det var dags för fyraårskontroll. Läste upp bokstäverna vid synkontrollen, deklarerade att hon ska bli kardiolog och ritade en avancerad gubbe med knappar i jackan, skor och hatt! Nästan en timme tog besöket och vi fick en läkartid för "fotontet" på nätterna. Vore skönt att få veta varför ungen vaknat varje natt i ett år pga ont i fötterna.

Ovido - Quiz & Flashcards